Nykøbing Katedralskole set fra luften

Praktisk information

På denne side har vi samlet forskellig praktisk information i forhold til din elevtid på Nykøbing Katedralskole.

Du kan se det fulde overblik over informationen her.

Nykøbing Katedralskole uskarp i baggrunden og statue i fokus i forgrunden

Ordblindhed og læsevejledning

Som ordblind er man hverken dum eller doven. Så for Nykøbing Katedralskole er det afgørende, at du møder den hjælp og støtte du har behov for.

Fem piger står samlet om én computer

Matematik-vejledning

Nykøbing Katedralskole har to uddannede matematikvejledere til at varetage en funktion med særligt henblik på at detektere, diagnosticere og intervenere i forhold til elever med matematiklærings-vanskeligheder.

Idrætsanlæg nær Nykøbing Katedralskole

Samarbejde med Eliteidrætsklubber

Katedralskolen har indgået en samarbejdsaftale med nogle af de lokale eliteidrætsklubber i Nykøbing, f.eks.: NFC, NFH, TSØ, Brydeklubben Thor, Lene Dance, Svømmeklubben SYD.

To piger set bagfra udfylder skema på computerskærm

Ansøgning om SU

Du kan få SU kvartalet efter du er blevet 18 år. Ønsker du at søge Statens Uddannelsstøtte så bliv klogere på processen her.

To piger set bagfra udfylder skema på computerskærm

Ansøgning om transport/ungdomskort

Ungdomskort giver dig rabat på offentlig transport mellem din bopæl og dit uddannelsessted

To piger sidder ved bord og kigger på små hvide sedler

Studieflex

Studieflex er et tilbud dig, der er under uddannelse og ikke har adgang til anden offentlig transport. Når du er med i Studieflex-ordningen, bliver du hentet hjemme hos dig selv og kørt til dit uddannelsessted.

Tom gang og rødde vægge på Nykøbing Katedralskole

Ferieplan

Hvornår er det nu lige at der er skoleferie? Du finder svaret på feriedage og vigtige datoer her.

Glade studenter kører i hestevogn

Studenterugerne

Det bedste sociale arrangement under dit skoleforløb er studenterugerne. Se studenterugerne for din årgang og hvornår der afholdes dimission.

Ove Bech Nielsen

Studievalg Sjælland

Ove Bech Nielsen fra Studievalg Sjælland guider dig mod din fremtid. Ove vejleder om de videregående uddannelser efter gymnasiet og HF.

Vandkunst på græsplænen udenfor Nykøbing Katedralskole

Deltagerbetaling for elever

Ved ekskursioner, studieture og udvekslinger kan der forekomme deltagerbetaling for eleverne. Bliv klogere på beløbsrammerne og skolens regler på området.

Elever sidder i auditorium og lærer står med mikrofon ved storskærm. På storskærmen står der sprogdag

Aktuelle nyheder og vigtig information

Vi har samlet en række vigtig og aktuel information omkring og fra Nykøbing Katedralskole.

Hovedindgangen til Nykøbing Katedralskole

Kontakt os

Har du spørgsmål eller behov for information - så kontakt os.

Elever som samarbejder