Skilt hvorpå der står Nykøbing Katedralskole STX og HF. I baggrunden skolens bygninger.

Lovpligtige oplysninger

På denne side har vi samlet forskellig lovpligtig information og oplysninger i forhold til din elevtid på Nykøbing Katedralskole.

Du kan se det fulde overblik over informationen her.

Tre elever på vej ind på skolen.

Studie- og ordensregler

Ca. 800 mennesker har deres daglige gang på Nykøbing Katedralskole. Det er derfor nødvendigt at alle opfører sig ordentligt og viser hensyn over for andre.

Pige set bagfra kigger på computerskærm

Digital dannelse

Se progressionsplanen for digital dannelse på Nykøbing Katedralskole.

Lærer og elever tager selfie sammen

Pædagogisk udgangspunkt

Formålet med at gå i skole er at lære noget... Det stiller nogle krav til bl.a. lærerne, fagene, undervisningsformerne, samarbejdet i klassen og dig som elev.

Billede af Nykøbing Katedralskole

Vedtægterne for Nykøbing Katedralskole.

Tre piger skriver på hver deres bærbare computer

Evalueringer

Vores evalueringsstrategi og kvalitetsikring skal medvirke til at sikre en høj kvalitet på Nykøbing Katedralskole. Alle skolens evalueringsrapporter er tilgængelige på denne side.

To drenge læser i psykologibog

Fastholdelsesstrategi

På Nykøbing Katedralskole arbejder vi målrettet på, at eleverne gennemfører deres uddannelser.

elever som arbejder på en computer

Aktuelle uddannelsestilbud

Se skolens aktuelle uddannelser, uddannelsesmål, fagudbud og studieplaner.

Elev som sidder og arbejder