Projekt Erasmus+ "Sport og sundhed" 2022-23

Nykøbing Katedralskole får besøg fra Tyskland.

I slutningen af marts 2022 fik Nykøbing Katedralskole besøg af to internationale koordinatorer fra Schengen Lyzeum i Perl, Tyskland (https://www.schengenlyzeum.eu/).
Det er et preparatory visit gennem Erasmus+.

Schengen Lyzeum er ligesom Nykøbing Katedralskole akkrediteret i Erasmus+ 2021-27 og har stor erfaring i det internationale arbejde.

Vi var glade for at byde Manuel og Silvia velkommen på skolen og fik planlagt et nyt og spændene projekt i 2022-23, hvor 10 udvalgte elever med tysk som sprogfag og projekttema omhandlende bevægelse, sundhed og arkitektur besøger Perl, bor privat og senere får besøg af de tyske elever i Danmark.

Eleverne boede privat i Perl og omegn. På gymnasiet deltog eleverne bl.a. i idrætsundervisningen, hvor de spillede volleyball og udførte parkour. Vi var i Schengen Museet, hvor Schengenkontrakten blev underskrevet. Overnattede på vandrehjem i Köln, hvor vi var på byvandring og besøgte Domkirken. Vi sluttede af med en guidet bytur i hovedstaden Luxemburg. En smuk by, hvor offentlig transport er gratis. Vi så ikke en cykel.

Elever fra en af Nykøbing Katedralskoles venskabsskoler

Internationale venskabsskoler

På Nykøbing Katedralskole har vi mange venskabsskoler verden over, fx i Frankrig, Ghana, Indien, Irland, Italien, Kenya, Tyskland og Vietnam.

Lærer som tager selfie med elever